1 april!!!

1 april 2014 - Hesperia, California, Verenigde Staten

Wederom een nacht heeeeerlijk geslapen in the Mirage.

Het gekke in Amerika is dat je een hotel boekt, maar dat er geen ontbijt bij zit. Je staat dus op, doucht je en gaat direct op pad. Dat is wat wij dus ook hebben gedaan. Rond een uur of 10 hebben we uitgecheckt bij het hotel. Om daarna met de camper naar een outlet te rijden. We kozen voor Premium Outlets South. Ongeveer 20 minuten rijden vanaf het hotel. Aangekomen bij de outlet was het wederom een gepuzzel: waar kunnen we onze camper neer zetten? We zien een grote parkeerplaats en rijden er naar toe. Na nog geen 3 meter te hebben gereden op de parkeerplaats stapt er al iemand uit de security auto en komt naar ons toe gelopen. Erik vraagt gelijk of we onze RV mogen parkeren en zijn reactie is: do you have a card like this? Nee, dat hebben we niet. Dan mogen we niet parkeren: this is a government parking. Okaaaay, we draaien wel 'even' om dan :) . Na te hebben gedraaid rijden we om de outlet heen en komen we op een gegeven moment bij busparkeerplaatsen. Een securitymeneer in een golfkar roept van een afstand dat we wel op de busparkeerplaats kunnen parkeren. Prima, bedankt! Toch vinden we het een beetje gek, we zijn groot maar zo groot nou ook weer niet. De man is in geen velden of wegen meer te bekennen, dus Mariska loopt naar de informatiebalie en daar geven ze aan: no problem, but just make sure you don't block anyone. Dat doen we inderdaad niet, dus op naar de winkels!

Ondanks dat het nog vrij vroeg is, is het toch al behoorlijk druk. We gaan eerst wat eten (omdat er dus geen ontbijt bij het hotel in zat) en komen terecht bij de subway, een hele dure subway! Na $10,- binnen 10 minuten naar binnen te hebben gewerkt gaan we op naar de winkels. Na een stuk of 5-6 winkels zijn we het er over eens dat de prijzen toch wel tegenvallen, we hadden lagere prijzen verwacht, helemaal bij een outlet. Toch shoppen we stug door en vrij snel na deze conclusie heeft Erik een goedkoop paar Adidas schoenen gescoord, te vroeg gezeurd dus. Mariska moet ook nog nieuwe schoenen hebben, want ze heeft alleen haar wandelschoenen en nette schoenen mee, geen gympen. Doel is dus: schoenen voor Mariska. Helaas is dat niet zo makkelijk, in 1 winkel past ze wel 15 paar schoenen, maar helaas.. Na deze winkel besluiten we dat het genoeg is en lopen we terug naar de camper. Dan 'vinden' we ineens nog een hoekje met allerlei winkels. TOch nog maar even kijken dan? Ja, dat doen we! Als eerste naar de Converse winkel en ja hoor.. Binnen 5 minuten schoenen voor Mariska gevonden. Aan de overkant zit nog een GAP winkel, ook maar even kijken.. Uiteindelijk hebben we daar wel 45 minuten gekeken. Dit is pas outlet! Uiteindelijk scoort Mariska een vest en een sweater en Erik een vest. De tijd tikt door en wij moeten nog naar Hesperia, California, voor onze overnachting die we vanochtend hebben gereserveerd.

We rijden verder naar het westen en de lucht wordt steeds donkerder.. Uiteindelijk zelfs pikzwart en we verwachten dat er heel wat uitkomt. Echter, niks zo veranderlijk als het weer, want er vallen alleen een paar regendruppels. Rond 20.00uur komen we aan in Hesperia en we gaan eerst langs een Wal-Mart voor wat boodschappen. Na iets minder dan een uur rijden we naar de campground, 5 minuten bij de Wal-mart vandaan. Erik heeft vanochtend gereserveerd via de telefoon en een code gekregen om het hek mee te openen. Je voelt hem al aankomen: code werkt niet!! Erik denkt dat we bij de verkeerde campground staan, dus we rijden een stuk verder de straat in. Maar daar is helemaal niks meer, behalve weg.. Dus rijden we een rondje (en dan hebben we het niet over 2 km, nee eerder 10 km) en rijden terug naar de campground, want dit moet hem zijn.Nogmaals de code geprobeerd, aar nog steeds niets. Er hangt een telefoonnummer en dat bellen we. Waarom het er hangt, geen idee, want er neemt, zelfs na 5-6x bellen, niemand op. Gelukkig komt er na een minuut of 10 een auto achter ons staan, die iets van een kastje heeft, want het hek gaat automatisch open, yessss! Eindelijk naar de plaats toe. We hebben via de telefoon P1 doorgekregen, dus die zoeken we op op de plattegrond en we kijken waar de enveloppe is waar de verdere informatie instaat. Die is nergens te vinden, dus we rijden een rondje om plaats P1 te zoeken. Er staan heel veel caravans, maar er is geen RV plaats te vinden. Dus na 10-15 minuten rijden we maar weer van de camping weg. Inmiddels hebben we besloten dat we bij het hotel, wat naast de camping ligt, te vragen wat een overnachting kost. Terwijl we hier naar toe rijden ziet Erik ineens een bord met RV erop. Daar is dus het park.. We staan bij het hek, toetsen de code in en ja hoor, gelukt! He he, eindelijk op naar onze slaapplek. Wederom op zoek naar onze informatieenveloppe, maar ook hier vinden we die niet. EN om nu $35,- te betalen voor een paar uurtjes slapen, dat doen we niet.. We zijn het echt helemaal zat (het is inmiddels al na 22.00uur) en we besluiten nu echt het hotel te gaan reserveren. De parkeerplaats staat echter vrij vol, maar Mariska vraagt toch wat een kamer kost: hebben ze alleen nog suites beschikbaar. Knettertjeduur, dus doen we niet. En nu? Dan maar weer op de parkeerplaats van een Wal-Mart, die ligt tenslotte vlakbij. Terwijl we daar boodschappen deden, zagen we al een aantal vrachtwagens en campers staan. We vragen wel netjes toestemming binnen of we op de parkeeprlaats mogen staan en  dat is totaal geen probleem! Yes!

EINDELIJK een slaapplaats gevonden voor vannacht. We parkeren tussen de andere 2 campers en een stuk of 5 wal-mart vrachtwagens en gaan vrijwel direct naar bed. Morgen weer vroeg op, want dan gaan we naar Anaheim, Californie.

We lopen een beetje achter met onze verhalen, morgen volgt het Anaheim stukje (als we wifi hebben uiteraard).

1. Truus:
    4 april 2014
    Haha wat een verhaal; soms een beetje gepuzzel dus! Wat hebben jullie al veel gezien/gedaan! Leuk om mee te lezen met jullie ervaringen.