Another day gone by

26 maart 2014 - Monument Valley, Utah, Verenigde Staten

Tsja, de titel zegt het al. De dagen vliegen voorbij hier.

De rit vandaag ging van Grants, New Mexico naar Monument Valley, grens Utah en Arizona. Wat een mooie rit. Rond 09.00uur vertrokken we om na een uurtje te stoppen bij een wal-mart in Gallup NM. Hier de laatste boodschappen doen, want wanneer we weer een grote supermarkt tegenkomen weten we niet. Het was een hele strijd om de Wal-Mart te vinden. Écht overal staan borden van langs de weg, behalve van Wal-Marts. Staan we bij de kassa om af te rekenen, kletsen wat met elkaar, zegt die caissiere: what language do you speak? It's not Spanish.. Nee, dat klopt, we spreken Nederlands. En tsja, dan heb je gelijk alle interesse van ze, want ze willen weten waar je al geweest bent in de USA en waar je nog naar toe gaat enz. Ennnn, het is natuurlijk ook 'awesome' dat je uit Nederland komt.

Een uurtje later reizen we weer verder naar het westen. Een korte sanitaire stop gemaakt in Shiprock NM, maar bah wat een engerds lopen daar zeg. Terwijl we de camper parkeerden, kwam er al een 'Indiaan' naar ons toegelopen, tikte op het raam en vroeg aan Erik: do you have some money for food? Antwoord was uiteraard nee.. 10 seconden later staat er weer zo'n mafkees bij Erik, tikt op het raam en kijkt Erik heel lang en doordringend aan, heel eng. Ehh, je snapt dat we het niet echt prettig vonden om de camper daar te moeten laten staan voor onze sanitaire stop. Dus hop weggereden en bij de volgende mogelijkheid nog een poging. Geen Indianen gelukkig. Maaja, we moesten natuurlijk ook weer terug naar de camper en ja hoor... Diezelfde kerel die Erik zo doordringend aan keek kwam aangelopen. Gelukkig zaten wij op dat moment al in de camper. Dit was wel even een minder prettige ervaring.

Vanaf Shiprock naar Monument Valley is het een kleine 2 uur rijden. Onderweg zien we al heel veel moois, zie foto's, maar op het moment dat je echt bij Monument Valley bent is de 'wauw-factor' wel heel hoog hoor. En we beseffen ons des te meer dat we zo ontzettend veel moois gaan zien hier.

'Helaas' rijden we te ver door, afslag gemist, maar ach, dat is eigenlijk helemaal niet erg hier. Onze slaapplek voor vannacht is Goulding's  Campground. Prachtige camping, midden tussen de rotsen van Monument Valley. Na hier een plek te hebben gereserveerd, zijn we naar de entree van Monument Valley Park gereden, ongeveer 3-4 mijl vanaf de campground. Grappig is dat je tijdens deze rit precies op de grens Arizona en Utah zit en volgens onze telefoons zit tussen deze 2 staten een uur tijdsverschil. Best lastig, maar wij houden gewoon de Arizona tijd aan want morgen reizen we verder Arizona in.

Omdat we een camper hebben, mogen we helaas niet de 'paden op', Het is al rond 17uur, dus we durven het ook niet aan om te gaan wandelen (circa 5,3 kilometer). Je weet niet hoe het pad is en of je dus voor het donker terug bent. Hoe mooi het ook is, in het donker wil je hier écht niet lopen, want dat is ook echt pikkedonker! Toch hebben we wel heel wat mooie foto's kunnen maken. Morgenvroeg rijden we nog richting Mexican Hat om vanaf daar weer terug te rijden, want dit moet een hele mooie route zijn (gehoord van ene Ed, schijnt een Amerika-kenner te zijn ;) ).

Het weer was trouwens echt prachtig vandaag, we schatten het op een 22 graden. We hebben zelfs vanavond buiten gegeten, heerlijk!

Groetjes uit the awesome USA!!

1. Ed:
    26 maart 2014
    Die indianen zijn idd reuze vervelend. Kijk ff naar die Mexican Hat route, het lijkt op de foto van "onderweg van Shiprock" een beetje op die route,maar wel mooi om te zien het is niet echt ver. Wal-Marts zijn lastiger, kijk ook eens voor een Safe Way supermarkt, wel eerst ff een (gratis) klantenkaart bij de balie halen, scheelt veel geld