Grand Canyon

28 maart 2014 - Panguitch, Utah, Verenigde Staten

28-03-2014

Het was vannacht -4, maar we hebben het vannacht gelukkig niet koud gehad. Vroeg op gestaan, want wederom ene drukke dag. Eerst een aantal trails, in totaal ruim 5 kilometer, in de Grand Canyon lopen en vervolgens nog een lange rit naar Bruce Canyon omgeving.

Gelukkig is het zo vroeg in de ochtend nog niet zo heel druk bij de Grand Canyon en vinden we een prima parkeerplek voor de RV. We gaan nog even naar het visitor centre om te checken of de trails niet te moeilijk zijn die we hebben uitgekozen, nee, het zijn vrijwel vlakke trails en het is goed te doen. Oké, daar gaan we dan. Naar het busstation van waar alle shuttles vertrekken. Bepaalde stukken mogen geen auto's en RV's komen, alleen dus de GC shuttles. We nemen eerste de blauwe route naar Market Plaza, hadden we iets beter moeten uitzoeken, want die ligt vlak bij de camping en ook daar is een grote parkeerplaats. Vevrolgens stappen we over op de rode route en stappen uit bij de halte 'monument vista creek'. Vanaf daar lopen we terug naar Powell Point. In ongeveer 2,5 uur en heel veel fotomomenten later komen we aan bij ons eindpunt, Powell Point. Nog een aantal laatste foto's geschoten en weer in de bus, terug naar de RV.

Het is inmiddels al 12.30uur, we moeten wel een beetje opschieten. Er moet nog 250 mijl gereden worden en er is nog geen campground gereserveerd voor vannacht.

Om 13.30uur rijden we eindelijk weg bij de Grand Canyon en onderweg stoppen we, we worden er al bekend, in Page om wat te eten. Mariska belt alvast met de campground die we hebben uitgezocht. Deze campground in Hatch, Utah, heeft gelukkig nog plaatsen vrij. Na nog weer een rit van 2,5 uur komen we, in het donker, aan bij de campground. Wat blijkt? Heeft hij het water voor de douches en toiletten nog niet aangesloten vanwege de strenge winter. WIj leggen uit dat onze campe rook nog 'winterized' is en dat vindt de man maar raar. WIj vinden het vreemder dat híj geen water heeft, maar goed.. Na uitgelegd t ehebben dat we de camper in Indiana hebben opgehaald. begrijpt hij waarom we geen wate rin onze camper hebben. Maarja, zonder water kunnen wij niet naar de wc en niet douchen, dus dat wordt zoeken naar een andere campground. Gelukkig weet de man van de campground waar we staan dat er 13 mile verderop in een andere plaats, Panguitch, ook een goede campground is. Dus, hoppa in de camper en nog maar weer een paar mijl rijden. Helaas is er niemand meer bij de receptie aanwezig, maar er hangt wel informatie over 'late arrival'. Op het formulier staat dat er nog 3 plaatsen vrij zijn en net op dat moment komt er een man op ons afgelopen en hij legt uit dat hij ook net is aangekomen, maar geen registrationform kan vinden. Ook wij kunnen deze niet vinden, dus het zal vast goed zijn. De toiletten bevinden zich tegenover het gebouw waar wij staan, dus we controleren eerst of hier wel stromend water is en ja hoor.. Hier wel :). We kiezen voor plaats 20, later blijtk dit ook de enige vrije plaats te zijn, en sluiten de elekrticiteit aan. Uiteraard moet er weer een verhaal voor ons blog geschreven worden, dus de laptop wordt opgestart en er wordt geprobeerd verbinding te maken. Is het een beveiligde internetomgeving. Dus wij naar de buren: weten jullie een wifi code? Nee, sorry. Volgende proberen: nee, sorry. Oke bedankt! Maar zo makkelijk kom je niet v/d Amerikanen af, want er wordt gelijk een praatje gemaakt: where are you guys from? En wanneer je dan zegt dat je uit Nederland komt, vinden ze dit helemaal prachtig. Ook de vraag: where are you heading to tomorrow? Is een veelgestelde. Dus we geven aan dat we naar Bryce Canyon gaan. Awesome, I work there!! Haha, geweldig toch dat soort gesprekjes? Terwijl we teruglopen naar de camper komt er 1 of andere vreemde vogel op ons afgestruind en vraagt of we een bruine hond, kniehoogte en genaamd CHino hebben gezien. Nope, sorry, kunnen we je niet mee helpen. De arme man was helemaal overstuur. Mochten we de hond toch nog vinden, dan konden we hem terug brengen naar: hier linksaf, dan nog een keer linksaf en dan was het het huis met al die lichtjes! Je begrijpt natuurlijk dat we niet gezocht hebben, we waren moe, de dag was al lang genoeg.

Voor ons doen laat, om 22.30uur, naar bed. Morgen op naar Bryce Canyon.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl