Op naar de 'RV'

20 maart 2014 - Logansport, Indiana, Verenigde Staten

20-03-2014

Vandaag mogen we dan eindelijk de camper ophalen. Om 06.30uur gaat de bus richting Middlebury in Indiana. Aiii, dat betekent vroeg een wekker zetten! 05.15uur om precies te zijn. Het lijkt wel alsof je lichaam dan beseft dat je je absoluut niet mag verslapen, want om 04.45uur waren we klaar wakker!

Om 06.00uur kunnen we ontbijten, dus hop gelijk naar het restaurant. Omdat we niet de enigen zijn die mee moeten met die bus om 06.30uur, is het best druk. Maar wij nemen met weinig genoegen, dus na 2 croissantjes terug naar de kamer om de koffers op te halen en uit te checken in het hotel. We wilden wel lekker buiten wachten, per slot van rekening hadden we een lange busreis voor de boeg. Naar buiten met onze koffers, en ja hoor!!! SNEEUW!! En niet een klein beetje ook.. TOch nog sneeuw gehad deze winter.

Vervolgens dus een paar uur hobbelen in de bus, gelukkig alleen over snelweg (wel zo fijn voor Mariska). Tijdens de rit zien we langs de weg nog de resten van een hele strenge winter in Illinois en Indiana, de sneeuw lag nog langs de weg, maar omdat het zo hard heeft gevroren is het ijs geworden en duurt het erg lang voordat het ontdooid is. Ook komen we onderweg langs meerdere plaatsen waar heel veel campers en trailers staan.

Rond 10.15uur komen we aan in Middlebury. Er staat al een hele rij met campers waarvan de deuren openstaan. Zal 1 van deze campers voor ons zijn?

Eerst moesten we naar binnen om ons aan te melden. Omdat er behoorlijk wat mensen zijn die een camper ophalen, duurt dit in totaal ongveer een 45 minuten. Daarna krijgen we een presentatie over de do's en dont's met een camper. Op zicht interessant, maar bij het inchecken in het hotel in Chicago kregen we een enveloppe met exact dezelfde informatie. Deze presentatie duurt ook circa 45 minuten.

Na deze presentatie krijgen we dan eindelijk een rondleiding door de camper. Wat een ding joh!! Geschikt voor 8 personen en met slide-out. Zo een camper heeft toch nog heel veel dingen waar je rekening mee moet houden. We mogen bijvoorbeeld de watertanks niet vullen zolang het nog vriest.

Ook deze rondleiding duurt circa 45 minuten. Daarna mogen we weg. Spannend, maar het gaat heel erg goed (Erik rijdt het eerste stuk). Inmiddels is het rond 14.30uur, dus we willen proberen zo ver mogelijk door te rijden. We rijden naar het zuiden, via Amish Country, erg bijzonder om te zien, richting Lafayette (Indiana). In Logansport zijn we gestopt bij een Wal-Mart om boodschappen te doen. Na de boodschappen was het al zo laat, dat we het wel genoeg vonden. Vanancht slapen op de parkeerplaats van de Wal-Mart, netjes toestemming voor gevraagd :) . En brrrr, wat was het koud in die camper. TOch hebben we allebei goed geslapen en zijn we weer vroeg opgestaan, zo rond 06.30uur. Onze koffers hadden we nog niet uitgepakt, dus dit hebben we vanochtend gedaan.

Hier is het nu rond de middag, maar over vandaag, 21 maart dus, schrijven we nog een apart verhaal.

Tot snel weer!

1. Nathalie:
    21 maart 2014
    Hey wat leuk om te lezen dat het goed gaat!
    Heeft erik toch nog zn zin met zo'n grote camper haha
    nou geniet van de eerste paar wen-dagen ;)
    we wachten het volgende verhaal af :)
    groetjes!
  2. Harriet Michorius:
    21 maart 2014
    Ben benieuwd naar foto's van jullie second home. Geniet maar lekker van jullie reis, ennehhhhh... de sneeuw mogen jullie daar houden. Daar zitten we hier niet meer op te wachten. Het is inmiddels lente. ;)