USA Here We Are

20 maart 2014 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Hallo Nederland!

Na een heerlijke overnachting en ontbijt in het I AM Hotel vlak bij Schiphol, zijn we om 10:00uur met de shuttlebus richting het vliegveld gegaan. Het inchecken en langs de douane ging allemaal erg vlot, van drukte was geen sprake.

Toen we de koffers hadden ingecheckt, hebben we eerst even wat rondgeslenterd op het vliegveld en nog wat gedronken. Daarna op naar gate E17, van waar ons vliegtuig vertrok. Het toestel was voor de helft met cargo volgeladen, auto's en allerlei soorten pakketten gingen aan boord, ongelofelijk wat er in zo'n kist past zeg!

Nadat ook wij waren ingestapt, kregen we van de vader achter ons een zakje met winegum beertjes en oordopjes, aangezien ze een kleine bijzich hadden van 2 jaar die het nog wel eens op een krijsen zou kunnen gaan zetten (dat voorspelde niet veel goeds voor de aankomende uren). Uiteindelijk hield het meisje zich best rustig, op wat rugmassage zo nu en dan en het krijsen in de laatste 40 minuten na!!

Na 9 uur vliegen zetten we voet op Amerikaanse bodem het was inmiddels  15.15uur plaatselijke tijd, de vlucht verliep voorspoedig, We werden goed verzorgd, aan eten en drinken geen gebrek. We kregen op een gegeven moment zelfs een bakje ijs, jummie!

Nadat we waren geland, gingen we richting de douane waar je niet altijd al te leuke verhalen van hoort aangezien ze nog wel eens streng kunnen zijn hier. Ook dit verliep voorspoedig, het bleef bij ons bij de vragen:

1. Waarvoor komen jullie hier?
  2. Hoeveel dagen blijven jullie?

Ach ja, we zien er ook zo betrouwbaar uit hé ;).

Na deze netjes te hebben beantwoord, kregen we de stempel en konden we de koffers gaan ophalen, na nog één laatste controle, waar ze ons ingevulde custom declaration formulier even doornamen en vroegen waarom we hadden aangevinkt dat we etenswaren het land in zouden brengen en wat dat dan was. Wij dachten: we gaan naar Amerika, daar hebben ze vast geen candybars en m&ms's, dus die hadden we meegenomen, konden we van het vliegveld af.

Eenmaal buiten ongeveer 20 minuten op de shuttlebus richting het Best Western O'Hare gewacht, na 10 min rijden waren we bij het hotel waar we net de nacht hebben doorgebracht. Echt amerikaans een mooie grote kamer met heeele grote bedden.

Het is hier nu plaatselijke tijd 5:35, we gaan zo ontbijten, want over 1 uur komt de bus om dan eindelijk richting de fabriek te gaan om onze RV (camper) op te gaan halen.

Tot Snel.

Liefs,
Erik en Mariska.

1. Edwin:
    20 maart 2014
    Super , Veel plezier , ben benieuwd naar die mooie grote camper van jullie.
  2. Sylvia ter averst:
    20 maart 2014
    Fijn nu gaat het echt beginnen succes
  3. Sylvia ter averst:
    20 maart 2014
    Even mijn naam goed gezet
  4. Harriet Michorius:
    20 maart 2014
    Mooi te lezen.dat de reis goed is verlopen.Have fun... Ga hier nu genieten van de zon. Ben benieuwd naar de reisverhalen