Van Walmart naar KOA

21 maart 2014 - Eureka, Missouri, Verenigde Staten

In ons vorige dagverslag hebben we al een klein stukje van vandaag de dag verteld, maar hiet het, niet zo bijzondere. vervolg.

Rond 08.30uur reden we weg bij de Wal-Mart, eerst nog onze koffers uitgepakt en alles gestald in de camper. Die heeft erg veel opbergruimte, onvoorstelbaar.

Van de verhuurmaatschappij hebben we een GPS meegekregen, wel zo fijn. Het mooie van zo'n ding is dat je kunt aangeven dat je tolwegen wilt vermijden, dat doen wij dus maar al te graag (en nee, niet omdat we zuinig zijn, maar zodat we meer zien :) ). We hadden nog geen idee waar we de nacht van 21 op 22 maart gingen overnachten, rijden en we zien wel waar we stranden. Uiteindelijk zijn we sinds 2 uurtjes, gestrand op een camping in Eureka, Missouri. Ongeveer 20 mijl van de grote stad St. Louis.

Het begin was veelbelovend, langs een aantal mooie plaatsen en langs meren/riviertjes. Tot we op de Interstate terecht kwamen, tsja, dat is net de Veluwe.. Open vlakke vlaktes.. Zo hebben we vandaag ongeveer 320 mijl gereden (1 mijl = 1,6 kilometer, tel maar uit). Onderweg wel een aantal leuke plaatsnamen tegengekomen, zoals Pocahontas en Turkey Run State Park.

De temperatuur was hier trouwens super vandaga, ongeveer 20-22 graden. Maar wel met een harde woei, minder prettig als wanneer je zo een groot bakbeest moet rijden :).

Van tevoren hadden we ons er al op ingesteld dat we net veel bijzonders tegen zouden komen de eerste paar dagen. Tuurlijk, het is mooi, maar absoluut nog niet dat waar we voor komen (Western Highlights).

Sommige prijzen zijn trouwens wel om je over te verbazen.. Als je ziet wat je bij de McDonald's krijgt voor, omgerekend, 6euro, 5 broodjes én een enorme beker drinken (die je dan ook weer gratis kunt refillen), dan blij je je verbazen. Mascara die Mariska altijd heeft van L'Oreal kost in NL 16euro per stuk, kost hier 'maar' 8$ (en dat is dan ongeveer 6,50euro).

Ach, dat was het weer voor vandaag. Ooh ja, we hebben ook wat foto's toegevoegd dit keer.

1. Gerhard Doosje:
    22 maart 2014
    Hallo daar in het verre westen We hebben het verslag gelezen ziet er goed uit zo te zien hebben jullie het naar de zin we kijken uit naar het volgende bericht.
    Groetjes uit Enschede