Is this the way to Amarillo?

24 maart 2014 - Amarillo, Texas, Verenigde Staten

Weer een dag voorbij...

Na heerlijk geslapen te hebben en vanochtend fris gedouched te zijn, gingen we om 9:15 uit Tulsa weg, met als eindbestemming op de GPS Amarillo, wat 380 mile verderop ligt.

We hebben er goed weer bij de zon staat aan de hemel en er is geen teken van slecht weer te bekennen. Dat kan hier ook wel eens anders zijn aangezien de naam van de streek hier Tornado Alley ....

We vertrekken uit Tulsa, maar maken snel een sanitaire stop bij een tankstation waar we ook meteen van de gelegenheid gebruik maken om de tank nog maar eens te vullen ($60,-) en ook onze magen te voorzien van een heerlijk broodje met chocolade erop. Dit soort voedsel kost hier ook echt helemaal niets. zeker weten dat je er in Nederland minimaal 5euro voor betaald. Hier? $2,59,- voor 2 :) .

Hierna konden we erg snel veel miles onder ons door laten zoeven, voor we het wisten waren wij al 180 mile dichter bij onze eindbestemming. Tijd om wat te eten. Dit doen we bij, hoe kan het ook bijna anders, McDonalds. Na een korte stop van 30 min gaan we weer verder.

Na nogmaals 100 mile te hebben gereden kwamen we bij een stop met een prachtig uitzicht over Texas, met een erg mooi vergezicht, na ook hier weer even onze blaas geleegd te hebben stapten we weer in om het laatste stuk van vandaag te gaan rijden. Voor we Amarillo binnen reden had ook onze RV dorst en we moeten hem te vriend houden dus we stopten bij een benzinestation, toen we de slang erin wilden hangen vroeg een man naast ons: hoeveel verbruikt jullie RV? We zeiden: ongeveer 1 op 3,6. Zegt hij: dat het nog wel meeviel voor zo'n grote camper. Na nog even wat gekletst te hebben (ja het vullen van 42 gallon duurt wel even) zetten we onze reis voort richting de ingevoerde campground.

Bij de campground aangekomen (ong 17:00) zagen we een vrouw bellen, ze had contact met de eigenaren, want er was hier niemand meer aanwezig, ons werd verteld dat we op een kaartje moesten kijken welke plek er nog vrij was en daar konden we overnachten. Korgen kunnen we betalen. (hier gaat heel veel op goed vertrouwen). Na een mooie plek, dicht bij de sanitaire voorzieningen te hebben uitgezocht, besloten we om weer een stukje terug te rijden om te gaan dineren.

Vanavond wordt het Applebee's besloten we. Na de RV te hebben geparkeerd naar binnen waar we zoals overal vrolijk worden ontvangen en naar een tafel werden geleid, toen we de kaart kregen hadden we allebei zin in spare-ribs. Toen we bestelden wees de serveerster ons erop dat we dan beter ook een vooraf je konden nemen aangezien dat een 'special' was we dan nog goedkoper uit waren.

Na heerlijk te hebben gegeten op aanraden vanuit Nederland, heeft Erik de Triple Chocolat Meltdown als dessert besteld, oef wat was hij lekker. Zze zetten hier overal de caloriën bij, al kijkt hier geen enkele Amerikaan daar naar heb ik het idee, dus waarom zouden wij, als we vakantie hebben, dat wel doen? Duizend en één caloriën rijker weer in ons huisje op wielen gestapt en na een kleine stop bij de Wal-Mart voor de benodigde boodschappen ons plekje op de campground weer te hebben opgezocht en na deze up-date te hebben getypt nog even lekker relaxen en dan weer onder de wol kruipen om morgen onze reis voort te zetten richting het mooie westen van de USA, onze planning is om tot voorbij Alburquerque te komen.

We hebben ook weer wat foto's toegevoegd trouwens :). Die komen later, laden op dit moment even niet, haha.

Nog een toevoeging op het verhaal: ongelofelijk trouwens heoveel fastfoodrestaurant er hier in Amarillo zitten. Langs de snelweg zie je niks anders dan fastfood: dairy queen, starbucks, mcdonalds, burger king, Kentucky fired chicken, Buffalo wild wings, applebee's, domino's pizza en we vergeten er vast nog heel veel op te noemen :).

Have a good one, (zoals ze hier zeggen)!!!

1. Hans:
    25 maart 2014
    Goed om te lezen, geweldig mooi